Wycieczka do Pacanowa

„W Pacanowie kozy kują,
więc Koziołek mądra głowa,
błąka się po całym świecie,
aby dojść do Pacanowa”.

26 października 2022 r. klasy: 1 a i 2 c wybrały się na wycieczkę do Pacanowa, w ślad za Koziołkiem Matołkiem. Celem podróży było zwiedzenie Europejskiego Centrum Bajek im. Koziołka Matołka.

„Wybuchowa nauka”

Naszą przygodę rozpoczęliśmy warsztatami „Wybuchowa nauka” z wykorzystaniem ciekłego azotu. Obserwowaliśmy jak  bita śmietana zamienia się w mgnieniu oka w  pyszne lody. Sprawdziliśmy, czy bananem można przybijać gwoździe, czy piękne pachnące kwiaty można zamienić w szkło, co się stanie z napompowanym balonikiem zanurzonym w ciekłym azocie?
Kolejną ciekawostką było wyczarowanie, z ciepłej wody i ciekłego azotu, ogromnej ilości chmur, w których mogliśmy pospacerować.

Bajkowy Świat

Następnie czekał na nas Bajkowy Świat – magiczna kraina, z interaktywną wystawą. Bajkowa podróż była jedną wielką przygodą. Wsiedliśmy do pociągu, który leci w kosmos, spotkaliśmy Małego Księcia, zanurzyliśmy się w morską głębinę, gdzie przez okna magicznej kolejki zobaczyliśmy syreny i  morskie potwory. Pośrednikami między światem bajek, a rzeczywistością byli bajkowi przewodnicy. Pobudzili oni naszą wyobraźnię, zadając pytania dotyczące naszej znajomości bajek, baśni i legend.

Kraina Soria Moria

Kolejną atrakcją była Kraina Soria Moria, czyli poszukiwanie zamku szczęścia  – siła i mądrość skandynawskich opowieści. W interaktywnej grze przekonaliśmy się jak można sprawnie funkcjonować w grupie, rozwiązywać konflikty, podejmować wspólne decyzje, pójść na kompromis, czy wziąć współodpowiedzialność za losy zadania.

Kuźnia Smaków

Po tych wrażeniach przyszedł czas na pyszny obiad w  restauracji Kuźnia Smaków w samym Rynku w Pacanowie.

Małym Teatrze

Po obiedzie odpoczywaliśmy w Małym Teatrze znajdującym się w niewielkiej sali – bez foteli. Założyliśmy ciżemki i na chwile staliśmy się krasnalami  oglądającymi spektakl pt. „Mała Syrenka”. Po spektaklu i oglądnięciu marionetek, przyszła chwila na odpoczynek. Ten czas wykorzystaliśmy aktywnie, spędzając go w ogrodzie wśród traw, altanek, postaci z bajek i baśni. Tutaj atrakcjami były słomiane chatki i młyńskie koło spiętrzające wodę płynącą do stawu.

Nasza wycieczka do Pacanowa się skończyła, a czas minął bardzo szybko i niestety musieliśmy pożegnać Pacanów. Długa podróż została wynagrodzona piękną pogodą i ciekawymi przeżyciami w świecie bajek. A co widzieliśmy i przeżyliśmy, jak bawiliśmy się, można zobaczyć na zdjęciach.

Anna Nowaczyk
Katarzyna Hodana

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.