Wycieczka do Inwałdu

W poniedziałek 27 maja uczniowie klas 1b i 3c wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę autokarową do Inwałdu. Celem wycieczki było zwiedzanie Warowni oraz Parku Miniatur i zabawy na jego terenie. Pierwszym punktem wycieczki była zabawa w tak zwanym „Małpim gaju”. W otoczeniu kilkuset kulek dzieci czuły się jak w prawdziwym basenie… tyle że z kulami zamiast wody. Nie musiały się martwić o ręcznik do wytarcia ciała po takiej kąpiel. Po kuleczkowych kąpielach mogli również pokonywać bardziej i mniej skomplikowane korytarze i tory przeszkód. Kolejną atrakcją były mega klocki, czyli Sala Wielkich Klocków, z których uczniowie budowali wieeeelkie twierdze i mieli ochotę tam zostać kolejnych kilka dni….

Następnie odwiedziliśmy „SMOCZE ZIEMIE”, na których zwiedzaliśmy „Jaskinię Ryczka”, „Grotę Dymka”, „Mokradełko”, czyli wodny plac zabaw oraz place zabaw „Jajowisko” i „Dragoliny – balance park” z drewnianymi, ruchomymi konstrukcjami. Między czasie można było skorzystać z odpoczynku na „Hamakowisku”.

Następnie punktem naszej wycieczki była „BAŚNIOWA WAROWNIA”. Wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy: zbrojownię, basztę, tarasy widokowe, komnaty i sale tortur. Usłyszeliśmy wiele ciekawych opowieści od pana przewodnika.

Kolejny przystanek naszej wycieczki to PODZAMCZE i warsztaty pt. „Jak toczyło się życie w średniowieczu – codzienność i obyczaje”. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się jak wyglądało życie codzienne w średniowieczu, jak zdobywano pożywienie, w co się ubierano, w jakie zabawy bawiły się dzieci. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy drewniane chaty Kowala i Tkacza. Osady strzeże duży smok ziejący ogniem, tryskający wodą i buchający parą. Wygląda groźnie, ale tak naprawdę to bardzo przyjazny i zabawny smok.

Między atrakcjami spożyliśmy obiad, by nabrać sił i wyruszyć na dalsze atrakcje, jakimi były „Smocze tratwy”. Tam wraz z opiekunami pływaliśmy po smoczym jeziorku. Mokrzy i bardzo zadowoleni udaliśmy się do następnej części naszej wyprawy, czyli do „PARKU MINIATUR”. To znakomite miejsce, w którym w krótkim czasie uczniowie odbyli podróż do najpiękniejszych zabytków architektury rozmieszczonych po najodleglejszych zakątkach świata. Zgromadzone w jednym miejscu zminiaturyzowane zabytki świata były dla dzieci wielką atrakcją. Mogliśmy zobaczyć wieżę Eiffla i Łuk Triumfalny z Paryża, Statuę Wolności z Nowego Jorku, Bazylikę i Plac Św. Piotra z Watykanu, Bazylikę i Plac Św. Marka z Wenecji, Rzymskie Koloseum, Krzywą Wieżę z Pizy, Holenderskie wiatraki, Chrystusa z Rio de Janeiro, Big Ben i Tower Bridge z Londynu, Bramę Brandenburską z Berlina, Most w Mostarze, Sfinksa z Gizy, miniaturowe pociągi oraz najnowszy projekt z 2024r. Forum Romanum.Następnie uczniowie doskonale bawili się w LUNAPARKU, gdzie każdy mógł wybrać dla siebie odpowiednią rozrywkę. Pogoda sprzyjała, humory dopisywały. Wycieczka dostarczyła niezapomnianych wrażeń i pozwoliła pogłębić uczniom wiedzę z różnych dziedzin.

Na koniec tej części parku czekał na nas ZIELONY LABIRYNT, który był łamigłówką i sprawdzeniem orientacji w przestrzeni. Sprawił on wszystkim wiele radości. Na zakończenie zwiedzaliśmy park „POLSKA W MINIATURZE”. Wspinaliśmy się na Giewont, odwiedziliśmy Sukiennice i Katedrę Wawelską, Rotundę w Cieszynie, Zamek w Mosznej, Stadion Narodowy w Warszawie, Zamek w Malborku i poznaliśmy kolorowy Rynek w Zamościu.

Wieczorem wszyscy uczestnicy wyprawy zmęczeni, ale w dobrych humorach wrócili do Krakowa.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.