Zielona szkoła

Zielona szkoła w Piwnicznej Zdrój. 3.10.2022 roku odbyła się zielona szkoła klasy 2 e i 3 d

Termin i miejsce

W poniedziałek, 3 października uczniowie klasy 2 e i 3 d wraz z wychowawcami, wyjechali na 5-dniowy pobyt. Gościliśmy w Domu Wczasów Dziecięcych w Piwnicznej- Zdroju.

Na miejscu

Niestrudzeni podróżą, posileni pysznym obiadem, już pierwszego dnia ruszyliśmy poznawać najbliższą okolicę. Podczas spaceru dotarliśmy do pijalni wód, gdzie mogliśmy do woli kosztować wody „Piwniczanka”, wprost z ujęcia. Po kolacji odbył się wieczór gier i zabaw zręcznościowych. Było dużo śmiechu i sportowej rywalizacji.

Kolejny dzień to spacer leśnym szlakiem, przejście przez most wiszący nad Popradem (niektórym bardziej trzęsły się nogi niż sam most). Powrót zaplanowaliśmy ścieżką wzdłuż szumiącego Popradu. W ośrodku bawiliśmy się w zabawy integracyjne, zabawy z chustą animacyjną, a był to tylko przedwstęp przed wieczorną dyskoteką. Dziewczyny założyły dyskotekowe stroje, zrobiły szałowe fryzury, a nawet makijaż i ruszyły do zabawy. Muzyce dali się porwać także chłopcy, którzy wykonywali taneczne akrobacje.

Środa minęła nam na wycieczce do pobliskiego Rytra, gdzie leśnym szklakiem wspinaliśmy się do ruin średniowiecznego zamku. Zajadając się prowiantem wysłuchaliśmy legendy związanej z zamkiem i podziwialiśmy piękne widoki, rozkoszując się urokiem polskiej złotej jesieni. Z ruin zamku udaliśmy się do pasieki. Dowiedzieliśmy się tam wszystkiego o pszczołach i produkcji miodu, którego mogliśmy również na miejscu skosztować. Wieczorem miał miejsce festiwal „Mam talent”, podczas którego dzieci mogły zaprezentować przed rówieśnikami swoje umiejętności.

W czwartek po śniadaniu wyruszyliśmy do Muzeum Regionalnego w Piwnicznej. Podziwialiśmy eksponaty związane z życiem codziennym mieszkańców w dawnych czasach (np. żelazko z duszą) oraz największą w Polsce kolekcję nart. Przechodząc przez rynek mogliśmy zrobić zakupy w sklepie z pamiątkami. Po powrocie zaplanowane były rozgrywki drużynowe w „piłkarzyki” lub zajęcia plastyczne- prace wykonywane ze znalezionych podczas spaceru liści. Atrakcją ostatniego wieczoru było samodzielne pieczenie kiełbasek na ognisku, na którym nie zabrakło również śpiewu i gitary…

Wyjazd

W piątek po śniadaniu spakowaliśmy walizki. Podczas spotkania podsumowującego Pani Dyrektor Domu Wczasów Dziecięcych wręczyła zasłużonym osobom dyplomy. Pobyt minął nam bardzo szybko, wszyscy wrócili zadowoleni, wypoczęci i uśmiechnięci.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.