WYCIECZKA DO ZATORLANDU

Dnia 26.09.2024r. uczniowie klas: 1c i 1d naszej Szkoły, wzięli udział w atrakcyjnej wycieczce do Zatorlandu – parku rozrywki zlokalizowanego w miejscowości Zator w Małopolsce. Zatorland składa się z czterech parków tematycznych: największego w Europie Parku Ruchomych Dinozaurów, Parku Owadów, Parku Mitologii oraz Lunaparku.

Pierwszym parkiem, który odwiedziliśmy był Park Ruchomych Dinozaurów
Tutaj, na gęsto zalesionym terenie, niczym w pradawnym borze, ukryło się ponad 100 dinozaurów. Wędrowaliśmy ścieżką edukacyjną prowadzącą przez las, gdzie podczas spaceru w pięknych sceneriach mogliśmy podziwiać naturalnej wielkości ruchome, ryczące i pomrukujące dinozaury. Wizyta w tym parku dostarczyła nam niezwykłych przeżyć. Zobaczyliśmy płaczącego Diplodoka i chodzącego Triceratopsa. Groźnym rykiem pozdrowił nas król dinozaurów –TyranozaurusRex. Wychodząc odwiedziliśmy Muzeum Szkieletów i Skamieniałości, gdzie pokazane były części szkieletów dinozaurów  i ich jaja.

Pełni wrażeń, zjedliśmy smaczny obiad w Karczmie River Par.

Kolejną atrakcją był Park Mitologii na Wodzie.
Nie odbyliśmy rejsu łódką po jeziorze ponieważ był silny wiatr. Mogliśmy poczytać o bogach i bohaterach mitologii greckiej. To tutaj oglądaliśmy tańczące fontanny. Na zakończenie antycznych przygód pobiegliśmy do Konia Trojańskiego, na huśtawki i do parku linowego.

Park Owadów to kolejna ścieżka edukacyjna dla miłośników przyrody i biologii. Naszym oczom ukazały się, między innymi: konik polny, biedronka, mrówka, larwa motyla, modliszka, skorpion, stonka, mucha, karaluch i osa. Tutaj, w Parku Owadów, znajduje się Miasteczko Ruchu Drogowego pełne skrzyżowań i znaków, ścianka wspinaczkowa, mini pociąg, basen z łódkami, mini gokarty.

Gdy nasze szaleństwo na miniaturowym pasie drogowym zakończyło się, czekała  na nas na kolejna atrakcja – Dom szalonego naukowca – odwrócony do góry nogami!
Budynek ten jest postawiony na dachu, w którym poruszamy się chodząc po suficie, a nad naszymi głowami unoszą się meble, warsztat samochodowy.

Świetna zabawa czekała na nas także w Lunaparku. Szaleliśmy na karuzelach, pirackiej tratwie, diabelskim młynie, karuzeli strażak, gdzie gasząc pożar mogliśmy się  poczuć się jak prawdziwi bohaterowie….

Pełni wrażeń, trochę zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, wróciliśmy do szkoły.
Przy pożegnaniu w autokarze, ktoś, podsumowując wrażenia z wycieczki, wykrzyknął:
„Niech ta wspaniała przygoda jeszcze się nie kończy!”.

Anna Nowaczyk

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.