My Little Monster – projekt w klasach 1
Opis projektu
Projekt „My Little Monster”, który w ostatnich tygodniach realizowały klasy 1B, 1C i 1D, zamienił lekcje języka angielskiego w prawdziwą krainę wyobraźni. Uczniowie, pracując w parach, tworzyli swoje własne, często zupełnie zwariowane potworki – jedne miały pięć oczu, inne trzy ręce, jeszcze inne słuch absolutny lub superczuły węch. Każdy z nich był niepowtarzalny, a przede wszystkim… doskonale opisany po angielsku.
Cele i efekty edukacyjne
Wspólna praca nad projektem okazała się nie tylko świetną zabawą, lecz także wartościowym ćwiczeniem językowym.
Dzieci w naturalny i bezstresowy sposób utrwalały nazwy części ciała oraz zmysłów. Dzięki temu, że uczyły się poprzez działanie i kreatywność, nowe słownictwo zapamiętywały niemal mimochodem.
Praca w parach sprzyjała integracji – uczniowie musieli współpracować, słuchać się nawzajem i łączyć swoje pomysły w jedną spójną całość.
Podsumowanie projektu
„My Little Monster” pokazał, jak wiele radości może dać nauka, gdy łączy się ją z twórczą zabawą. Efekty?
Nie tylko piękne i pomysłowe potworki, ale też masa pozytywnej energii, wzmocnione relacje między uczniami i – co najważniejsze – trwała wiedza zdobyta w wyjątkowy, atrakcyjny sposób.
Autor projektu
Pomysł i realizacja: Marta Kustra


