Ojcowski Park Narodowy

1a i 2e Ojcowski Park Narodowy

22 maja 2023 r. klasy 1a i 2e wybrały się na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego. Pogoda nam sprzyjała, a piękna majowa przyroda czekała na nas. Wyruszyliśmy więc, by dowiedzieć się nieco więcej o tym najmniejszym parku narodowym w Polsce.

Maczuga Herkulesa

Na początku zatrzymaliśmy się u stóp zamku w Pieskowej Skale i skierowaliśmy swoje kroki do Maczugi Herkulesa. Przewodnik opowiedział nam legendę związaną z tą słynną skalną maczugą zbudowaną z twardych wapieni. Następnie przeszliśmy do wrót zamku. Tam poznaliśmy historię zamku i genezę jego nazwy.

Muzeum Przyrodnicze w Ojcowie

Kolejnym punktem programu było Muzeum Przyrodnicze w Ojcowie. Oglądnęliśmy tam dwa filmy w technologii 3D. Jeden z nich przedstawiał tworzenie się Doliny Prądnika.  Przenieśliśmy się w nim od najdawniejszych czasów aż do współczesności. Drugi pokazywał piękno Ojcowskiego Parku Narodowego. W muzeum widzieliśmy skamieliny, wiernie odtworzone wnętrze jaskini oraz makietę okolic Ojcowa. Szczególnie zaciekawiła nas ekspozycja w ostatniej sali. Poświęcono ją faunie i florze Ojcowskiego Parku Narodowego.

Brama Krakowska

Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy na spacer do Bramy Krakowskiej i Źródełka Miłości.  To tędy dawniej, poprzez Dolinę Prądnika, biegł szlak handlowy z Krakowa na Śląsk. Podziwialiśmy też różne formacje skalne. Poznaliśmy ich nazwy, takie jak Rękawica, czy Igła Deotymy i związane z nimi legendy.

Jaskinia Nietoperzowa

Zwieńczeniem naszej wycieczki było zwiedzanie Jaskini Nietoperzowej. Co prawda większość nietoperzy o tej porze roku już opuszcza jaskinię, ale kilka udało nam się zobaczyć. Przewodnik pokazał nam ślady zwierząt, które dawniej w niej żyły. Były to m. in. kości niedźwiedzia zatopione w skałach. Dowiedzieliśmy się też, czym są stalaktyty i stalagmity. Ciekawym doświadczeniem było wsłuchiwanie się w dźwięki jaskini. Robiliśmy to w zupełnej ciemności. Każdy z nas próbował też złapać na siebie jak najwięcej kropli kapiących ze stropu jaskini. To podobno przynosi szczęście.  Uczniowie klasy 1a i 2e wrócili zmęczeni, ale zadowoleni.  Polecamy wszystkim to miejsce, by choć na chwilę zakosztować piękna przyrody i uciec od miejskiego zgiełku.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.